Minggu, 11 Januari 2009
Puisi dukaku
"AKU HANYA BUTUH SEBUAH KEPASTIAN"

Dalam malamku merenda sunyi....
seutas wajah kusam bercermin....
dan berkata padaku.."Untuk apa Aku Disini.???"
dalam ruang waktu terbelenggu keadaan...

Aku ingin berteriak..........
ah....tapi jeritanku tak mampu keluar..
seakan ku terhempas dalam suatu mimpi..
mimpi yang panjang..seakan tak pernah berakhir

Oh tuhan...ada apa denganku...dengan cintaku..
ingin ku bebas tuk terbang bersama sang angin..
menari menyanyi bersama bintang² yag bersinar di malam ini..
tapi sama sekali aku tiada daya...

aku terhening dan tersudut keadaan....
mungkinkah malam² ku hanya terdiam bersama sang sunyi
tapi aku akan tetap berdiri menatap langit yang tiada batas
walaupun ragaku tercabik keadaan ini..
namun ragaku akan slalu tersenyum menghadapi
karna aku hanya butuh sebuah kepastian....

~~udee shenyo~~
.......................................

Aku Bukan Siapa siapa…..

Aku hidup bukan untuk siapa siapa
Aku matipun bukan untuk siapa siapa…
Hanya kesunyian yang mengerti siapa aku
Bukan siapa siapa…..

Lelah kutapaki hari…
Merasa bosan dengan penat…
Ingin ku tertawa …tapi
Mulutku bagai dihimpit sejuta kegalaun

Aku hanya ingin bebas menuai waktu
Bersama kesedihan ku akan menari
Tinggalkan aku disini…
Karna aku bukan lah siapa siapa….

~~udee shenyo~~
...........................
 
posted by Udee shenyo at 04.35 ¤ Permalink ¤


1 Comments: